[if IE]>
הגדל טקסט

קטר קיטור מספר 10 של הרכבת החיג'אזית הוא קטר הקיטור המקורי האחרון שנותר בארץ.
קטר זה נבנה בשנת 1902 בגרמניה על-ידי חברת קראוס והיה הראשון מתוך 12 קטרים שנבנו מדגם זה וקיבלו את המספרים עשר עד עשרים ואחת.
הקטר שימש למשיכת רכבות קלות ולעיתוק ופעל ברחבי רשת הרכבת החיג'אזית עד לקום המדינה, בשנת 1948.
קטרים אלו פעלו בסוריה, בעבר הירדן ובחצי האי ערב, והגיעו גם לחיפה, לעכו, לשכם, לירושלים, לעזה ולבאר שבע.
קטר זה הוא בעל סידור גלגלים אפס-שש-אפס-טי, משקלו העצמי הוא כשלושים טון ו-400 ק"ג וכשפעל יכול היה לסחוב רכבות במשקל של 200 טון עד למהירות של 25 קמ"ש.
קטר זה הוא בעל סידור גלגלים אפס-שש-אפס-טי, משקלו העצמי הוא כשלושים טון ו-400 ק"ג וכשפעל יכול היה לסחוב רכבות במשקל של 200 טון עד למהירות של 25 קמ"ש.